Ebben a projektben fontos szempont volt a tulajdonosoknak, a gyors értékesítés így ennek megfelelően dolgoztuk ki a koncepciót.

1. Milyen állapotú a lakás?

A felkészítés előtti évben a lakás részleges felújításon esett át, melynek következtében kicserélték a régi nyílászárókat új korszerű műanyagra és redőnyöket szereltek fel. A szobákban új laminált parketta volt. Az előszobában és a konyhában található járólapok esetleges átburkolásának kérdése okozott ugyan némi fejtörést, de szem előtt tartva a gyors eladást és a megtérülést illetve, hogy a lapok jó minőségűek és sértetlenek voltak, úgy döntöttünk, hogy marad az eredeti burkolat. A fürdő burkolatának kérdése is hasonló volt, de végül ott is maradt az eredeti felállás.

2. Milyen a lakás hangulata, a színek?

Mivel a lakásban meghatározó színe volt az előszobában és konyhában található bordó-bézs kombinációjú járólapnak, így mindenképpen egy semlegesebb, letisztultabb berendezésben és kiegészítőkben gondolkodtunk. A cél -mint a legtöbb esetben- egy otthonos, hívogató lakás kialakítása volt.

3. Mi történt a lakással a home staging során?

  • A tulajdonosok szempontjainak figyelemebe vételével- ami itt a gyors eladás volt- piacelemzéssel, pozicionálással kezdtük a felkészítést. Ilyenkor nemcsak "árazzuk" a lakást, de látjuk a kínálatot is (milyen állapotú lakások vannak a piacon, mióta hirdetik azokat,  kik lehetnek a versenytársak, milyenek a hirdetések - fotók, hirdetés szövege, alaprajz- stb.)  és már ebben a fázisban összeállítjuk a stratégiát.
  • Megterveztük a lakás színeit, összeállítottuk a részletes beszerzési listát, melyeket a tulajdonosok szereztek be és szereltek össze.
  • Miután minden bútor, dekor a lakásba került mindent a helyére állítottunk
  • Segítettünk a fotózás előtti "styling"-ban
  • Megírtuk a hirdetési szöveget
  • Elkészítettük a méretarányos fekete-fehér és a bútorozott színes alaprajzot a hirdetéshez
  • Utolsó lépésként a meghirdetés előtt pedig ismét átnéztük az összes lakáshirdetést a piacon és újra pozicionáltuk az ingatlant, azaz újra áraztuk azt.

4. Mit mutatnak a számok?

  • A felkészítés összköltsége (bútorok: 502,000 Ft+ dekorációk)
  • 2 hét alatt ELADVA
  • ALKU NÉLKÜL az első érdeklődő vásárolta meg
  • Ha ilyen rövid idő alatt adunk el egy lakást, felmerülhet bennünk a kérdés, hogy nem volt-e túl alacsony a hirdetési árunk? A válaszunk erre az, hogy amikor (kétszer is) átnézzük a hirdetéseket és pozicionáljuk a lakást akkor mindig szem előtt tartjuk a tulajdonosok szempontjait is és ezt figyelembe vesszük az ármeghatározásnál. Továbbá nagyon fontosnak tartjuk megjegyezni, hogy minden esetben úgy pozicionáljuk az ingatlant, hogy az eladási árban ne- vagy maximum egy nagyon pici alku legyen! Ez először megijesztheti az eladót/eladókat, de az a tapasztalat, hogy a sikeres eladás után mindenkinek sokkal jobb érzés, hogy alig akad alkudozás.

      Nézd meg a profi fotós által készített fotókat!